• Language
  • EN

Cases Danfoss Climate Segment

Danfoss Climate Segment Danfoss Climate Segment Danfoss Climate Segment Danfoss Climate Segment Danfoss Climate Segment

”Med CBI konceptet startede vi en rejse, hvor vi arbejder systematisk og kontinuerligt med at identificere potentialer og gennemføre forbedringer. Til dato har vi gennemført ikke færre end 183 Quality Improvement Projects (QIP) i syv forskellige lande. Forbedringsprojekterne er båret af medarbejderne og resultaterne er imponerende.

Vi har automatiseret tidstungt manuelt arbejde og effektiviseret de administrative arbejdsprocesser med mere end 4 procent årligt og arbejder i dag smartere end nogensinde før. Medarbejderne bruger deres ressourcer, viden og enorme dedikation langt bedre, og det skaber værdi for hele organisationen og ikke mindst for vores partnerskaber med kunderne.

New Future Formula er lette at samarbejde med. De lytter til vores input, er åbne, erfarne og dedikerede. De kommer med god energi, og de ved, hvad der skal til for at komme i mål med kontinuerlige forbedringsprojekter. De er selvkørende, omstillingsparate og meget professionelle. De lever CBI konceptet helt ud og får tingene gjort hands on. Vi havde brug for en ekstern partner til at kickstarte processen hos os. Både i forhold til viden og ressourcer. New Future Formula har levet op til vores forventninger, og det vil ikke være forkert at sige, at vi har fået mere ud af det, end de lovede os.”

Niels Behrensen, CFO, Danfoss Climate Solutions

Hvis du vil vide mere så læs ”Danfoss Climate Solutions øger administrativ effektivitet”. 
Se vedhæftede

 

Hvis du vil vide mere så læs ”CBI skaber kulturforandringer i Danfoss Heat Exhangers”. Se vedhæftede

"Vi identificerede og mappede over 60 forbedringspotentialer på den første CBI workshop. Efter grundige refleksioner stemte medarbejderne om hvilke potentialer der skulle gøres noget ved. Det resulterede i 18 Quality Improvement Projects (QIP’s), som de enkelte medarbejdere havde ansvaret for at gennemføre i den første af flere 100-dages CBI bølger. Organisationen havde allerede travlt, og jeg var bekymret for, om medarbejderne kunne kapere arbejdet med de kontinuerlige forbedringer. Heldigvis blev mine bekymringer gjort til skamme, for det strukturerede format med faste fredagsmøder, evaluering efter dag 40 og formel afslutning af den enkelte QIP på dag 100 viste hurtigt resultater. Medarbejderne tog konceptet til sig, og arbejdede motiveret, engageret og tog ejerskab, fordi de oplevede, at deres indsats og lyst til at lave en forandring gav mening og værdi på tværs af alle led i organisationen”.

Supply Chain Consultant, Morten Thordal, Danfoss Heat Exchangers

 

”Medarbejderne forstår i dag bedre end nogensinde før, at deres arbejde indgår som et led i en større proces, og at vi er forpligtet over for hinanden. De ved, at initiativer værdsættes, og at vi ved at tage ansvar og sikre fremdrift gør en forskel for deres kolleger og kunderne.”

Head of Customer Service Mette Baltzer

 

”CBI-konceptet løste både vores her og nu udfordringer og har kickstartet en kulturforandring. Det skyldes ikke mindst, at Niels er dedikeret, erfaren og kan konceptet til fingerspidserne. Han er en god formidler, tager hands on action og er ikke bange for at holde fast og udfordre os. CBI formatet gør en forskel og har flyttet vores medarbejdere og organisationen. Den brændende platform er fortid, og det har Niels og CBI konceptet en stor fortjeneste i.”

Janni Nina Jepsen, Head of Operations Europe, Danfoss Heat Exchangers.

 

Back to cases

Share with your friends

bubble